Vydatná přesnídávková zelňačka s cizrnou zahuštěná HRAŠKOU

 

Název surovinyMnožství
Cizrna50 g
Voda / Zeleninový vývar1000 ml
HRAŠKA30 g
Olej3 lžíce (30 g)
Cibule1 malá (75 g)
Celer40 g
Mrkev40 g
Petržel40 g
Brambory2 velké (150 g)
Kyselé zelí200 g
MAHÁ koření1 čajová lžička (5 g)
Česnek2 stroužky (10 g)
Zázvor mletý 
Sůl 
Bobkový list1 ks
Nové koření2 ks
Majoránka1/4 čajové lžičky
Mléko / Sójové mléko/ Smetana250 ml
Petrželová nať 

 

Postup pro přípravu

Cizrnu namočíme přes noc. Ráno vodu slijeme a cizrnu uvaříme v čisté vodě spolu s bobkovým listem a novým kořením doměkka. Před koncem varu cizrnu osolíme. Vývar z cizrny použijeme na přípravu polévky.
Na oleji orestujeme do zlatova drobně nakrájenou cibuli a nadrobno nakrájenou kořenovou zeleninu (celer, mrkev, petržel). Přidáme MAHÁ koření, polovinu třeného česneku a vše krátce orestujeme.
Přidáme HRAŠKU a mícháme dohladka až nemáme žádné žmolky. Přidáme na kostky nakrájené brambory, zalijeme horkou vodou (vývarem), osolíme a za stálého míchání přivedeme k varu.
Pak oheň ztlumíme a zvolna vaříme 20 minut pod pokličkou. HRAŠKA je dobře uvařená, když má lahodnou chuť a není cítit po hrachu.
Kysané zelí nakrájíme nadrobno (je-li potřeba), vložíme do polévky a krátce povaříme. Přidáme mléko, cizrnu, mletý zázvor, majoránku, zbytek třeného česneku a krátce povaříme.

Podáváme

Na talíři sypeme jemně krájenou petrželovou natí.

Poznámka

Je velmi zdravé polévky i omáčky zahušťovat HRAŠKOU namísto běžně používané bílé mouky. Tyto polévky a omáčky jsou lahodně krémové a současně jsou i velmi zdravé. Jsou zdrojem železa, hořčíku, zinku a vlákniny.
MAHÁ koření v receptu vytvoří jemnou chuť a podpoří dobré trávení jídla.

 

 

 

Napsat komentář

Item added to cart.
0 items - 0,00