Zelňačka naší babičky

 
Zelňačka naší babičky vás v sychravých dnech potěší na těle i na duchu. Dobrou chuť!

Název surovinyMnožství
Voda / Zeleninový vývar1250 ml
HRAŠKA30 g
Olej3 lžíce (30 g)
Cibule1 malá (75 g)
Celer40 g
Mrkev40 g
Petržel40 g
Brambory2 velké (200 g)
MAHÁ koření1 čajová lžička (5 g)
Česnek2 stroužky (10 g)
Zázvor mletý 
Sůl 
Majoránka1/4 čajové lžičky
Kyselé zelí200 g
Mléko / Smetana / Sójové mléko250 ml
Nové koření3 kuličky
Petrželová nať 

 

Postup pro přípravu

Na oleji orestujeme do zlatova drobně nakrájenou cibuli a nadrobno nakrájenou kořenovou zeleninu (celer, mrkev, petržel). Přidáme MAHÁ koření, polovinu třeného česneku a vše krátce orestujeme. Přidáme HRAŠKU a mícháme dohladka až nemáme žádné žmolky. Přidáme na kostky nakrájené brambory, zalijeme horkou vodou (vývarem), osolíme a za stálého míchání přivedeme k varu.
Pak oheň ztlumíme a zvolna vaříme 20 minut pod pokličkou. HRAŠKA je dobře uvařená, když má lahodnou chuť a není cítit po hrachu.

Kysané zelí nakrájíme nadrobno (je-li potřeba), vložíme do polévky a krátce povaříme. Přidáme mléko a necháme přejít varem. Nakonec přidáme mletý zázvor, majoránku a zbytek třeného česneku. Na talíři posypeme jemně krájenou petrželovou natí.

Poznámka

Toto je recept na zelňačku mojí maminky. Existuje hodně receptuů na
Je velmi zdravé polévky i omáčky zahušťovat HRAŠKOU namísto běžně používané bílé mouky. Tyto polévky a omáčky jsou lahodně krémové a současně jsou i velmi výživné. Jsou zdrojem železa, hořčíku, zinku a vlákniny.
MAHÁ koření v receptu vytvoří jemnou chuť a podpoří dobré trávení jídla.

 

 

Napsat komentář

Item added to cart.
0 items - 0,00